Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek biedt enerzijds een verklaring van wat het concept sociaal werk binnen Vlaanderen en Nederland betekent en anderzijds een parallelle beschrijving van de werkvelden Jeugdzorg en jeugdwerk, Gezin en opvoedingsondersteuning, Maatschappelijke dienstverlening, samenlevingsopbouw en buurtwerk, Langdurige zorg en Vorming en educatie, in beide regio's. Elk van deze werkvelden wordt ingeleid met een tekst die ingaat op de historische achtergrond, de bijbehorende wet- en regelgeving en de actuele beleidsontwikkelingen
Buurtwerk. --- Jeugdzorg --- Opbouwwerk --- Opvoedingsondersteuning. --- Sociale welzijnszorg --- Nederland. --- Vlaanderen. --- Sociology of social care --- sociaal werk --- Netherlands --- Flanders --- 660 Welzijn --- maatschappelijk werk --- 493 --- buurtwerk --- gezinsondersteuning --- jeugdwerk --- jeugdzorg --- opvoedingsondersteuning --- 321 --- jeugdwerk (gez) --- maatschappelijke diensverlening (gez) --- samenlevingsopbouw --- sociaal-cultureel werk --- volwasseneneducatie --- 364 --- Sociaal werk --- Nederland --- S20080355.JPG --- Vlaanderen --- Sociaal-cultureel werk --- 492 --- 493.8 --- 361.3 --- departement Gezondheidszorg 08 --- maatschappelijke dienstverlening --- Maatschappelijk werk --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Kinderen met (dreigende of al ernstig gebleken) problemen ontwikkelen zich opvallend. Een ontwikkeling die zó opvallend is dat die als 'niet normaal' wordt beschouwd, roept vragen op, bijvoorbeeld over wat als 'normaal' geldt, hoe de orthopedagogische hulpverlening daar op kan reageren en wat dan het doel is. Ter gelegenheid van het afscheid van twee bijzonder hoogleraren in de Orthopedagogiek, prof dr. Bieuwe van der Meulen en prof. Dr. Tjalling Zandberg, heeft een aantal collega's aangegeven wat voor hen de actuele richtinggevende ideeën zijn op het gebied van diagnostiek en interventie. Dit boek is daarvan de weerslag; een oefening in bewustwording van doorgaans niet uitgesproken standpunten.
Leer- en gedragsproblemen. --- Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- Psychiatry --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- justitieel welzijnswerk --- orthopedagogiek --- jeugdzorg --- Children --- Development --- Psychological aspects --- Zandberg, Tjalling --- Festschriften --- van der Meulen, Bieuwe Fokke --- 159.922.76 --- 464 --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- 460 --- Begeleiding (Coaching) --- Behandeling --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- 462 --- kinderen (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- orthopedagogiek (gez) --- BEGELEIDING --- Kinderen met problemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Orthopedagogie ; diagnostiek --- S20080775.JPG --- moeilijk opvoedbare jongeren --- probleemjongeren --- sociaal werk --- #KVHB:Orthopedagogie --- 159.922.76 Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 362.7 --- 376 --- 361.3 --- Gedragsproblemen --- Ontwikkelingsproblemen --- Zorgverbreding --- Hulpverlening --- Gezinsbegeleiding --- Thuisbegeleiding --- Opvoedingsproblemen --- Interventie --- Gedragsprobleem --- Leerprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Opvoedingsprobleem --- Diagnose
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|